Wyniki te zakładają, że dwa sekwencyjne testy są wykonywane przy użyciu funkcji wydatków Pococka w celu określenia granic testu i że pierwsza analiza pośrednia (czas jeden) daje wartość P równą 0,03. Stwierdzono, że badanie zostanie przerwane, jeśli pierwsza analiza okresowa zidentyfikuje istotną różnicę (P = 0,03) w częstości ciąż między grupami. W pierwszej wstępnej analizie (po przyjęciu 50% z prognozowanych 702 pacjentów) odsetek ciąż w grupie z blastocysty było większe niż w grupie z stadium dekapitacji na poziomie alfa 0,02, a zatem badanie został zakończony. Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna, cykliczna i embriologiczna pacjenta. Łącznie 351 pacjentów losowo przydzielono do przeniesienia jednego zarodka w stadium rozszczepienia (176 pacjentów) lub pojedynczego zarodka stadium blastocysty (175 pacjentów). Odsetek pacjentów poddanych pierwszemu testowi zapłodnienia in vitro lub badaniu śródplazmatycznego wprowadzania plemników zgodnie z nowym ustawodawstwem wynosił 92,6 procent w grupie otrzymującej etap rozszczepienia i 90,9 procent w grupie z stadium blastocysty. Nie stwierdzono istotnych różnic między grupami pod względem cech demograficznych, cyklu lub embriologii. Jednak znacznie więcej zarodków zostało poddanych kriokonserwacji w grupie z etapem cięcia, niż w grupie z blastocysty (4,2 vs. 2,2; p = 0,001). Odsetek pacjentów z zarodkiem o najwyższej jakości do transferu był podobny w obu grupach (70,0 procent w grupie z blastocysty i 65,0 procent w grupie z etapem cięcia) (Tabela 1).
Sześciu pacjentów rozpoczynających stymulację w grupie z stadium blastocysty i pięciu pacjentów rozpoczynających stymulację w grupie z etapem cięcia nie otrzymało pobierania oocytów (Figura 1). W grupie z blastocysty, 13 z 169 pacjentów (7,7 procent) nie było poddanych transferowi z powodu braku zarodków (11 pacjentów) lub wystąpienia wczesnego zespołu hiperstymulacji jajników (2 pacjentów). Z 11 kobiet z tej grupy, u których przeniesienie embrionu zostało anulowane, tylko otrzymałaby transfer zarodka, gdyby została losowo przydzielona do drugiej grupy. W grupie otrzymującej etap rozszczepienia, transfer zarodków nie był przeprowadzony u 9 z 171 pacjentów (5,3 procent), z których ośmiu z nich nie miało zarodków w dniu 3, a jeden z nich miał wczesny zespół hiperstymulacji jajników.
Tabela 2. Tabela 2. Częstotliwość ciąży i porodu po przeniesieniu pojedynczego stadium blastocysty i embrionu stadium rozszczepienia. Wyniki ciąży obu grup przedstawiono w Tabeli 2. W obu grupach stosunkowo wysoki odsetek pacjentów miał wstępny pozytywny test ludzkiej gonadotropiny kosmówkowej (41,7 procent w grupie z blastocysty i 33,5 procent w grupie z etapem cięcia, P = 0,11). W porównaniu z grupą otrzymującą fazę dekompresyjną, grupa blastocysty wykazała znacznie wyższy wskaźnik zarówno ciąży trwającej (33,1% w porównaniu z 21,6%, względne ryzyko, 1,54, 95% przedział ufności, 1,08 do 2,18), jak i porodu (32,0% vs 21,6 procent, ryzyko względne 1,48, przedział ufności 95 procent, od 1,04 do 2,11). Różnica ta może być częściowo spowodowana wyższym odsetkiem utraty ciąży w pierwszym trymestrze ciąży w grupie otrzymującej stadium rozszczepienia niż w grupie z blastocysty, chociaż różnica ta nie była istotna (33,9% vs.
[więcej w: nzoz rzeszów, szpital inowrocław poradnie, nfz przeglądarka skierowań na leczenie sanatoryjne ]
[przypisy: unimet mielec, twoja poczta expro, darsonval przeciwwskazania ]

0 thoughts on “Zapłodnienie in vitro za pomocą pojedynczego stadium blastocysty w porównaniu z pojedynczymi embrionami po etapie odszczepienia czesc 4”