Na przykład wśród kobiet w wieku 36 lat lub starszych 59 procent zarodków uznanych za najwyższą jakość w dniu 3 okazało się aneuploidami, w porównaniu z 35 procentami blastocyst uznanych za najwyższą jakość w dniu 5.15,16 odkrycia te dotyczą również kobiet w wieku poniżej 36 lat (aczkolwiek w mniejszej proporcji), 17 następnie wybór tylko jednego zarodka stadium rozszczepienia (nawet jeśli jest to produkt najwyższej jakości) zwiększyłby szanse przeniesienia nieprawidłowego z chromosomu zarodka. Z drugiej strony, potencjalną wadą stosowania zarodków w stadium blastocysty jest fakt, że niektóre zarodki nie są w stanie osiągnąć etapu blastocysty w hodowli.18 Dodatkowe obawy dotyczące stosowania blastocyst obejmują ryzyko zwiększonego ryzyka bliźniąt jednojajowych, zmieniony stosunek płci urodzeń i efekty epigenetyczne na zarodku. Przeprowadziliśmy badanie w celu ustalenia, czy istnieją jakiekolwiek różnice w częstości ciąży i porodu między kobietami losowo przydzielonymi do przeniesienia pojedynczego zarodka etapu rozszczepienia a tymi, którym przypisano przeniesienie pojedynczego zarodka stadium blastocysty.
Projekt badania
Rysunek 1. Rysunek 1. Schemat przepływu faz badania. Stymulacja została zatrzymana u sześciu pacjentów w grupie blastocysty ze względu na wzrost hormonu luteinizującego, polipa endometrium, słabą reakcję jajników, wysokie ryzyko zespołu hiperstymulacji jajników, rozwój torbieli i wstrzyknięcie ludzkiej biopsji kosmówkowej. gonadotropina zamiast gonadotropiny (po jednym pacjenta). Stymulacja została zatrzymana u pięciu pacjentów w fazie eliminacji z powodu hospitalizacji z powodu bólu brzucha u jednego pacjenta, wzrostu hormonu luteinizującego u jednego pacjenta, słabej odpowiedzi jajników u dwóch pacjentów oraz zaangażowania krewnego jednego pacjenta w wypadek samochodowy.
Od lipca 2003 r. Do listopada 2004 r. 351 kobiet ubiegających się o leczenie niepłodności zostało losowo przydzielonych do przeniesienia zarodka jednego stadium stadium rozszczepienia lub zarodka w stadium blastocysty (ryc. 1). Randomizację przeprowadzono po ostatecznej konsultacji w ambulatorium. Lista generowana komputerowo została wykorzystana do randomizacji; Lista ta nie była ukryta przed lekarzami, ale nie zawierała jednoznacznie strategii leczenia, określając strategie tylko jako A lub B. Pacjent mógł wejść do badania tylko raz. Badanie zostało zatwierdzone przez naszą instytucyjną komisję odwoławczą, a wszyscy pacjenci wyrazili pisemną zgodę. Przenoszenie zarodków przeprowadzono bez badania ultrasonograficznego przez klinicystów i embriologów, którzy byli zaślepieni tylko w odniesieniu do udziału pacjenta w badaniu.
Pacjenci objęci badaniem to kobiety w wieku poniżej 36 lat, które przechodziły pierwszą lub drugą próbę zapłodnienia in vitro lub śródtoplazmatycznego wstrzyknięcia plemników, których poziom hormonu folikulotropowego w dniu 3 cyklu menstruacyjnego wynosił 12 IU na litr lub mniej i którzy przechodzili przeniesienie jednego zarodka. Zastosowanie diagnostyki preimplantacyjnej było kryterium wykluczającym. Podstawowymi wynikami były: częstość trwającej ciąży w 12 tygodniu ciąży lub więcej oraz tempo porodu.
Wielopęściowa stymulacja jajników
Protokół stosowania antagonisty hormonu uwalniającego gonadotropinę i rekombinowanego hormonu folikulotropowego opisano w innym miejscu. [19] W skrócie, iniekcje rekombinowanego hormonu folikulotropowego, folitropiny beta (Puregon, NV Organon) zostały zapoczątkowane w dawce 250 jm w 2 dniu cyklu miesiączkowego (dzień stymulacji) i podskórne podanie antagonisty ganireliksu (Orgalutran, NV Organon) rozpoczęto w dawce 0,25 mg w dniu 6 stymulacji
[hasła pokrewne: kwas moczowy badanie cena, zalecenia po ekstrakcji zęba, dentysta na nfz kraków ]
[patrz też: koral morawica, winobranie zielona góra 2014, sobieradek łódź ]