Metoda Kaplana-Meiera14 została wykorzystana do oszacowania czasu przeżycia wolnego od przeżycia, całkowitego przeżycia i przeżycia po nawrocie. Czas przeżycia bez zdarzeń był mierzony od daty włączenia do progresji choroby, nawrotu lub śmierci z dowolnej przyczyny. Dane dotyczące pacjentów, którzy nie mieli zdarzeń, były cenzurowane w momencie ostatniego kontaktu. Całkowite przeżycie mierzono od daty zakwalifikowania do śmierci z dowolnej przyczyny; dane dotyczące osób pozostałych przy życiu zostały ocenzurowane w momencie ostatniego kontaktu. Czas przeżycia po nawrocie mierzono od daty progresji lub nawrotu do śmierci z dowolnej przyczyny, z cenzurą danych w momencie ostatniego kontaktu. Test log-rank został użyty do porównania przeżycia wolnego od zdarzeń, całkowitego i po nawrocie w obu grupach.15 Analiza regresji Cox16 została wykorzystana do zbadania wielowymiarowych modeli czynników prognostycznych. Kompletną odpowiedź badano jako współzmienną zależną od czasu. Standardowe czynniki prognostyczne przeżycia wolnego od choroby i całkowitego przeżycia były dychotomiczne z wykorzystaniem punktów odcięcia zgłoszonych jako część Międzynarodowego Systemu Staging dla szpiczaka mnogiego. Wszyscy badacze mieli pełny dostęp do danych, które zostały przeanalizowane przez Cancer Research and Biostatistics w Seattle.
Wynik
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka wyjściowa pacjentów. Rycina 2. Ryc. 2. Wartości procentowe pacjentów, którzy weszli w każdą fazę leczenia (panel A); Całkowity i wolny od zdarzeń czas przeżycia, śmiertelność związana z leczeniem oraz odsetek pacjentów z grupy Thalidomide, którzy przerwali stosowanie talidomidu (panel B); Przetrwanie po nawrocie lub progresji (panel C); i przeżycie według wieku (panel D). W Panelu A nie było istotnej różnicy między grupami pod względem szybkości postępów w protokole lub tempa realizacji protokołu. W panelu B dziewięciu pacjentów, którzy nigdy nie rozpoczęli leczenia talidomidem, zostało wykluczonych z analizy pacjentów, którzy przerwali przyjmowanie talidomidu z powodu działań niepożądanych lub z innych przyczyn. CI oznacza przedział ufności.
Wyjściowa charakterystyka 323 pacjentów losowo przydzielonych do talidomidu i 345 osób z grupy kontrolnej była podobna (Tabela 2). Według stanu na 15 sierpnia 2005 r. Mediana obserwacji 478 pacjentów, którzy przeżyli wynosiła 42 miesiące (zakres od 21 do 81), 270 pacjentów miało zdarzenie, a 190 zmarło. Nie było znaczących różnic między tymi dwiema grupami pod względem liczby osób biorących udział w różnych fazach leczenia lub przyczynach opuszczenia badania (szczegóły podano w Tabeli dodatku dodatkowego, dostępnej wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie www .nejm.org). Ogółem, 85 procent pacjentów otrzymało jeden przeszczep, 67 procent otrzymało dwie przeszczepy, 65 procent rozpoczęło leczenie konsolidacyjne, a 56 procent rozpoczęło fazę podtrzymującą (Tabela Dodatkowego Dodatku). Czas do zakończenia leczenia był również podobny w obu grupach (ryc. 2A).
W porównaniu z grupą kontrolną grupa otrzymująca talidomid miała wyższy wskaźnik całkowitej odpowiedzi (62 procent w porównaniu z 43 procentami, p <0,001), podobny odsetek całkowitej odpowiedzi po czterech latach (64 procent w obu grupach), a wyższy stopa pięcioletniego przeżycia wolnego od zdarzeń (56 procent vs. 44 procent, p = 0,01) (wykres 2B) [hasła pokrewne: kwas moczowy badanie cena, nfz przeglądarka skierowań na leczenie sanatoryjne, ile kosztuje lekarz medycyny pracy ] [patrz też: zsz brusy, dentysta zgorzelec, lemar olsztyn ]

0 thoughts on “Thalidomide and Hematopoietic-Cell Transplantation for Multiple szpiczak czesc 4”