Podręcznik wyprysku atopowego

1 miesiąc ago

Podręczniki to na ogół małe książki, które służą jako przewodnik do nauki. Podręcznik wyprysku atopowego nie jest małą książką. Jego 613 ogólnie dobrze napisane strony są pogrupowane w 66 rozdziałach i same stanowią traktat; to coś dobrego. Sporo czasu spędziłem na długiej podróży samolotem, ucząc się niuansów egzemy atopowej z tej książki. Rozdziały dotyczące klinicznych aspektów atopowego zapalenia skóry obejmują nie tylko objawy przedmiotowe i podmiotowe, ale także cierpienie, które pacjenci cierpiący na tę chorobę cierpią z powodu szalejącego świądu i oczywistej wysypki. Diagnoza może być trudna, a subtelności podejmowania decyzji są omawiane. Podobały mi się rozdziały dotyczące patofizjologicznych cech tego zaburzenia, a argumenty dotyczące różnych pierwotnych przyczyn, w tym zaburzeń genetycznych, alergicznych, immunologicznych, środowiskowych, nerwowych i strukturalnych (anormalnych zaburzeń), są dobrze naświetlone. Pomocna jest podklasyfikacja atopowego zapalenia skóry w tak zwane formy wewnętrzne i zewnętrzne .
Rozdziały dotyczące zarządzania są jednak słabsze. Nie wspomina się o kompresach mokrych, które są bezpieczne i niewiarygodnie skuteczne, i żaden rozdział nie zajmuje się specjalnie wyborem leczenia ogólnoustrojowego – takiego jak interferon-., cyklosporyna, metotreksat i azatiopryna – lub hospitalizacją. Rozdział dotyczący terapii uzupełniających jest zaskakująco bardziej szczegółowy, oparty na danych i intrygujący.
We wstępie redaktorzy twierdzą, że są dumni z tego, że są ekspertami z całego świata. Ale według moich obliczeń 56 ze 107 autorów pochodzi z Niemiec, w tym z trzech redaktorów; 98 pochodzi z Europy. Żadna z nich nie pochodzi z Afryki, Australii ani Ameryki Południowej, chociaż reprezentowana jest Arabia Saudyjska. Jest to niefortunne, ponieważ atopowe zapalenie skóry jest silnie uzależnione od czynników środowiskowych. Eksperci z różnych klimatów i tradycji mogą dzielić się interesującymi i pouczającymi doświadczeniami w leczeniu pacjentów, którzy mają różne geny i różne kolory skóry i mogą otrzymywać różne leki w różnych systemach opieki.
Pomimo tych niedostatków podobała mi się książka. Jako egzema-plik, kupiłbym to. Książka pokazuje, że wiele wiemy i jest to encyklopedyczna wzmianka. Badacz szybko zauważy wiele żyznych pól do zbadania. Obserwatorzy biologii zastanowią się nad działaniem ceramidów, cytokin i inhibitorów fosfodiesterazy 4. Rozdziały dotyczące genetyki są interesujące, chociaż frustrujące jest to, że nie wiemy więcej o tym, jak działają geny w tej chorobie, w których związek genetyczny wydaje się oczywisty.
Ta książka ma miejsce na mojej półce obok pierwszego wydania, wydanej ponad 15 lat temu. W rzeczywistości często ma miejsce w moich rękach. Być może redaktorzy przewidzieli ten wynik, gdy zdecydowali się nazwać swoje kompendium podręcznikiem .
Mark V. Dahl, MD
Mayo College of Medicine, Scottsdale, AZ 85259

[patrz też: szpital górniczy sosnowiec poradnie, darsonval przeciwwskazania, koral morawica ]
[przypisy: koral morawica, winobranie zielona góra 2014, sobieradek łódź ]