Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych

Niedożywieni pacjenci operacyjni są bardziej narażeni na zachorowalność i śmiertelność pooperacyjną niż pacjenci dobrze odżywiani poddawani podobnym zabiegom dla podobnych wskazań.1 Badania mające na celu określenie wpływu przedoperacyjnego wsparcia żywieniowego, zazwyczaj całkowitego żywienia pozajelitowego (TPN), na częstość powikłań pooperacyjnych były niejednoznaczne, 2, 3 powodując niepewność, czy korzyści z przedoperacyjnej TPN są wystarczające, aby uzasadnić jej zastosowanie u niedożywionych pacjentów chirurgicznych, którzy w przeciwnym razie są kandydatami do planowej operacji. Opisujemy wyniki kooperacyjnego, wieloinstytucjonalnego badania klinicznego przeprowadzonego przez Departament Spraw Weteranów (VA) i zaprojektowanego do oceny skuteczności okołooperacyjnego TPN u niedożywionych pacjentów poddawanych dużym operacjom wewnątrz klatki piersiowej lub śródotrzewnowo. Naszym głównym celem badania było ustalenie, czy okołooperacyjny TPN zmniejsza główne powikłania operacyjne, umieralność lub oboje u takich pacjentów. Metody
Pełny protokół badania klinicznego opublikowano w innym miejscu3, 4, ale jest on tutaj streszczony. Badanie zostało zatwierdzone przez Komitet Praw Człowieka ds. Studiów Spółdzielczych VA oraz lokalne rady ds. Przeglądu instytucjonalnego w uczestniczących ośrodkach. Uzyskano świadomą zgodę od uczestników badania przed ich przystąpieniem do badania.
Wybór pacjentów
Tabela 1. Tabela 1. Przyczyny wykluczenia pacjentów ze studiów. Wszyscy pacjenci w wieku co najmniej 21 lat, którzy zostali przyjęci do uczestniczącego VA Medical Center przed laparotomią nieoperacyjną lub torakotomią potencjalnie kwalifikowali się do badania. Laparotomię definiowano jako nieinaczynioną operację dootrzewnową, z wykluczeniem przepukliny pachwinowej lub brzusznej, oraz torakotomię jako nie-sercową operację wewnątrz klatki piersiowej, z wyłączeniem mediastinoskopii lub mediastinotomii. Pacjenci zostali wykluczeni z badania, jeśli oczekiwano, że umrą z powodu pierwotnej choroby w ciągu 90 dni, otrzymali TPN w ciągu ostatnich 15 dni lub zostali poddani operacji w ciągu ostatnich 30 dni. Pozostali pacjenci zostali uznani za potencjalnie kwalifikujących się do badania i poddawani badaniom przesiewowym pod kątem dowolnego stanu lub warunków, które uniemożliwiłyby uczestnictwo lub potencjalnie niebezpieczne lub które mogłyby mieć istotny wpływ na wynik operacyjny niezależny od stanu odżywienia. Te powody wykluczenia wymieniono w tabeli 1; kryteria ich diagnozy zostały opisane w innym miejscu.4
Pacjentów nie wykluczonych z tych powodów poddano następnie badaniu przesiewowemu. Zostały uznane za niedożywione, jeśli spełniły jedno z dwóch kryteriów: (1) 100 punktów lub mniej w przypadku wskaźnika ryzyka żywienia, obliczonego według następującego wzoru: 1,519 × poziom albuminy surowicy (w gramach na litr) + 0,417 × (aktualna waga / zwykła waga) × 100 lub (2) dowolne dwa z poniższych: aktualna waga, która wynosiła 95% idealnej wagi lub mniej; poziom albumin w surowicy 39,2 g na litr lub mniej; lub poziom prealbuminy w surowicy wynoszący 186 mg na litr lub mniej.
Metody stosowane do opracowania tych kryteriów zostały opisane w innym miejscu.3 Pacjenci, którzy byli zbyt dobrze odżywiani, aby spełnić którekolwiek z kryteriów, nie otrzymali udziału w badaniu, ale zostali przydzieleni do dobrze odżywionej, niezandomizowanej grupy i obserwowani w celu monitorowania powikłań pooperacyjnych.
[patrz też: hemikolektomia, hepaslimin opinie, atara golden ]

0 thoughts on “Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych”

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: kabiny prysznicowe z hydromasażem[…]