Analizy kategorialnych współzmiennych wykonano techniką MantelHaenszela. Wszystkie analizy statystyczne były dwustronne i opierały się na koncepcji zamiaru leczenia. Wyniki
Randomizowane grupy i porównania na linii bazowej
W ciągu 26 miesięcy od momentu zgłoszenia pacjenta 3259 pacjentów zostało zakwalifikowanych jako potencjalnie kwalifikujące się do badania. Spośród nich 811 pacjentów (25 procent) zostało wykluczonych z co najmniej jednego z powodów wymienionych w tabeli 1. Dwustu pięćdziesięciu trzech pacjentów zostało wykluczonych, ponieważ opóźnienie w chirurgii trwające od 7 do 10 dni było przeciwwskazane, 23 ponieważ TPN nie mogło być podawany lub był potencjalnie niebezpieczny, 488 ponieważ współistniejące choroby lub zaburzenia psychiczne wykluczały świadomą zgodę, a 97 (3 procent), ponieważ TPN uznano za niezbędny. Większość z tych 97 pacjentów wymagała przedoperacyjnego TPN, aby umożliwić wypróżnienie lub dekompresję przez co najmniej trzy do pięciu dni przed laparotomią.
Z pozostałych 2448 pacjentów, którzy przeszli badania przesiewowe, 1497 (61 procent) nie spełniało żadnego z kryteriów żywieniowych i zostało przydzielonych do dobrze odżywionej, niezandomizowanej grupy. Spośród tych pacjentów 1220 przeszło operację, a dane uzupełniające były dostępne dla 1218. Dziewięćset pięćdziesięciu jeden pacjentów spełniało jedno lub oba kryteria żywieniowe, ale dodatkowa ocena kliniczna przed randomizacją wykazała, że zabieg chirurgiczny nie był wskazany w 169, a oni zostali zwolnieni. . Pozostałych 782 pacjentów kwalifikowało się do randomizacji i poproszono ich o udział w badaniu. Spośród tych pacjentów 323 (41%) nie było randomizowanych z powodu odmowy ze strony lekarza pacjenta (56 pacjentów) lub pacjenta (233) lub z nieokreślonych powodów (34). Tych 323 pacjentów przydzielono do niedożywionej, niezandomizowanej grupy; 305 z nich przeszło operację, a dane uzupełniające były dostępne dla wszystkich 305 osób.
W okresie 26 miesięcy, początkowo przydzielonym i finansowanym na nabycie pacjentów, 459 pacjentów (455 mężczyzn i 4 kobiety) wyraziło zgodę na udział w badaniu i zostali losowo przydzieleni do grupy TPN (231) lub grupy kontrolnej (228) . Spośród nich 395 (86 procent) przeszło operację. Chociaż wielkość tej próbki była mniejsza od pierwotnych prognoz, tymczasowa analiza wykazała, że wydłużenie okresu rekrutacji prawdopodobnie nie zmieni wyników badania, a zatem rejestracja pacjentów została zakończona. Naliczona próbka (395 pacjentów) nie była wystarczająca do przetestowania oryginalnej jednostronnej hipotezy (że 30-dniowy współczynnik głównych powikłań zmniejszyłby się z 20 procent do 10 procent z TPN) z mocą 0,90, ale zapewnił moc 0,80. Ponieważ rzeczywista częstość występowania poważnych powikłań w grupie kontrolnej wynosiła w przybliżeniu 25 procent, 395 pacjentów poddanych badaniu dało moc 0,89 do testowania zmienionej hipotezy obejmującej 25 procent częstości poważnych powikłań w grupie kontrolnej w porównaniu z 12,5 procent w grupie kontrolnej. Grupa TPN.
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka i wyniki wyjściowej linii podstawowej 30 dni po operacji w grupie badanej i grupach nierandomizowanych * Charakterystykę pacjentów poddawanych badaniu w porównaniu do pacjentów w dwóch grupach niezrandomizowanych przedstawiono w tabeli 2
[podobne: najlepsza kreatyna na mase, szpital górniczy sosnowiec poradnie, stomatologia wroclaw ]

0 thoughts on “Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych czesc 4”

1. Moja corka2latka ma wraz zapalenie oskrzeli czy podczas tej choroby można ją kąpać