Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych cd

Metody monitorowania, obiektywne kryteria stosowane do diagnozowania powikłań oraz protokoły do oceny gorączki i podejrzenia bakteriemii zostały opisane w innym miejscu.4 Podejście statystyczne
Pierwszorzędowym punktem końcowym dla porównania była częstość występowania poważnych powikłań operacyjnych. Na podstawie wcześniejszych badań 3 spodziewaliśmy się 20% częstości poważnych powikłań po 30 dniach w grupie kontrolnej. Obniżenie tego wskaźnika o połowę (do 10 procent) w grupie TPN byłoby uznane za klinicznie ważne. Wykrywanie różnicy tej wielkości lub większej na poziomie istotności statystycznej 0,05 i mocy 0,90, z jednostronnym testem proporcji, wymagałoby obecności 255 pacjentów w każdej grupie. Zatem celem nagromadzenia pacjentów było 510 pacjentów do końcowej analizy wyników.
Pięć dodatkowych podanali, które mają być testowane za pomocą dwustronnych testów, określono a priori jako drugorzędne punkty końcowe. Były to porównania grup TPN i kontrolnych pod względem śmiertelności, wszystkich powikłań (poważnych lub drugorzędnych), powikłań infekcyjnych, powikłań niezakaźnych i głównych powikłań po stratyfikacji według ciężkości niedożywienia leżącego u podstaw pacjenta. stan odżywienia został rozwarstwiony według wskaźnika ryzyka żywienia i globalnej oceny subiektywnej, jak opisali Baker i wsp.5. Gdy zastosowano wskaźnik wskaźnika ryzyka żywienia, pacjenci zostali zakwalifikowani jako niedożywieni z pogranicza niedożywienia (wskaźnik indeksu wskaźnika wartości odżywczej> 97,5), lekko niedożywione (83,5 do 97,5) lub ciężko niedożywione (<83,5). Różne kombinacje utraty wagi i hipoglikemii powodują, że wartości wskaźnika ryzyka odżywiania są niższe niż 83,5. W przypadku braku utraty masy ciała (gdy aktualna waga pacjenta podzielona przez zwykłą masę ciała wynosiła 1,0), konieczne było oznaczenie stężenia albuminy w surowicy poniżej 27,8 g na litr, aby można było uznać pacjenta za poważnie niedożywionego. Przy wyraźnej utracie wagi (np. Aktualna waga / zwykła waga = 0,8), tylko łagodna hipoalbuminemia (<33,1 g na litr) jest wymagana, aby wartości wskaźnika ryzyka żywienia spadły poniżej 83,5. Stratyfikacja z subiektywną globalną oceną została przeprowadzona na podstawie danych klinicznych uzyskanych z dokładnej historii i badania fizykalnego bez znajomości konkretnych badań laboratoryjnych lub antropometrycznych. Egzaminator przeprowadził globalną ocenę stanu odżywienia pacjenta na podstawie obecności lub braku cech historycznych lub stygmatów fizycznych związanych z niedożywieniem, bez odniesienia do sztywnego systemu punktacji opartego na konkretnych kryteriach. W czasie badania w celu określenia kwalifikacji do badania każdemu pacjentowi przypisano ocenę subiektywnej globalnej oceny dla niedożywionych z pogranicza (brak stygmatów niedożywienia pomimo spełnienia kryteriów włączenia do badania, co odpowiada dobrze odżywionej ocenie Baker et al. 5), lekko niedożywione (kilka lub łagodne stygmaty) lub ciężko niedożywione (liczne lub ciężkie stygmaty lub jedno i drugie).
Dane zostały przesłane do Centrum Koordynacji Studiów Perry Point VA (CSP) w ciągu 30 dni, a okresowe analizy pomiarów wyników były wykonywane co 9 miesięcy. Tymczasowe wyniki nie zostały ujawnione uczestniczącym badaczom, ale zostały poddane przeglądowi przez Komitet ds. Praw Człowieka KDS i Komitet ds. Badań naukowych w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i ustalenia, czy badanie powinno zostać zakończone przedwcześnie.
Zmienne ciągłe porównywano za pomocą analizy wariancji i zmiennych jakościowych za pomocą testu chi-kwadrat lub dokładnego testu Fishera
[więcej w: darsonval przeciwwskazania, atara golden, metformax sr 500 ]

0 thoughts on “Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych cd”

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: leczenie kanałowe warszawa cennik[…]