Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych ad 7

Ten wzór utrzymywał się po 90 dniach, z bardziej zakaźnymi komplikacjami u pacjentów otrzymujących TPN (16,7, w porównaniu z 9,4% w przypadku kontroli, P = 0,04) i nieco więcej niezakaźnych powikłań w grupie kontrolnej (25,1, w porównaniu z 19,3% w grupie kontrolnej). pacjenci otrzymujący TPN; P = 0,18). Tabela 6. Tabela 6. Skumulowana częstość występowania powikłań 30 dni po odżywczej tratalizacji. Wskaźniki powikłań po stratyfikacji według stanu odżywienia linii bazowej są przedstawione w Tabeli 6. Wśród pacjentów kontrolnych częstość powikłań ogólnie wzrastała wraz ze wzrostem ciężkości niedożywienia. Ta relacja nie występowała u pacjentów otrzymujących TPN, u których częstość powikłań była podobna w różnych warstwach odżywczych. Znaczny wzrost powikłań infekcyjnych w grupie TPN jako całości był ograniczony do pacjentów zidentyfikowanych jako niedożywione z pogranicza (124 pacjentów) lub lekko niedożywionych (218 pacjentów) przez subiektywną globalną ocenę lub przez wynik . 83,5 na wskaźniku ryzyka żywienia ( 362 pacjentów). Różnica ta osiągnęła istotność statystyczną dla pacjentów uważanych za nieznacznie niedożywionych na podstawie wskaźnika ryzyka odżywiania (3,7 procent w grupie kontrolnej vs. 13,6 procent w grupie TPN; p = 0,004) (tabela 6). Wystąpiło mniej powikłań niezakaźnych w pograniczu niedożywienia i nieznacznie niedożywionych pacjentów leczonych TPN. Chociaż różnice te nie były znaczące, w znacznym stopniu zanegowały one zwiększoną częstość występowania zakażeń, tak że ogólny odsetek poważnych powikłań (zakaźnych i niezakaźnych) był tylko minimalnie wyższy dla pacjentów z niedożywionymi granicami, którzy otrzymywali TPN niż dla kontroli (24,5 vs. 18,7 procent P = 0,53) i był prawie identyczny dla pacjentów z nieznacznym niedożywieniem w obu grupach (TPN, 25,9%, kontrola, 24,5%).
Wśród pacjentów poważnie niedożywionych (grupa licząca 50 na podstawie globalnej subiektywnej oceny i 33 na podstawie wskaźnika ryzyka odżywiania) częstość powikłań zakaźnych była podobna w obu randomizowanych grupach. Powikłania niezakaźne były rzadsze u pacjentów z ciężkim niedożywieniem otrzymujących TPN, a różnica ta osiągnęła istotność statystyczną u pacjentów z wskaźnikiem wskaźnika ryzyka odżywiania poniżej 83,5 (42,9 vs 5,3 procent dla kontroli, P = 0,03) (tabela 6). Ogólny odsetek dużych powikłań był niższy u pacjentów otrzymujących TPN, którzy zostali uznani za poważnie niedożywionych na podstawie subiektywnej globalnej oceny (25,8 vs 47,4 procent, P = 0,12) lub wskaźnika wskaźnika ryzyka żywienia (21,1 vs. 46,7 procent; P = 0,11). Różnice te są liczbowo duże, ale mają marginalne znaczenie statystyczne, prawdopodobnie ze względu na mały rozmiar podgrup.
Dyskusja
Nie stwierdzono istotnego zmniejszenia zachorowalności lub umieralności, gdy TPN dostarczono heterogennej grupie pacjentów chirurgicznych. Pacjenci nie mieli specyficznych wskazań do przedoperacyjnego TPN innego niż niedożywienie, byli kandydatami do szybkiego lub opóźnionego zabiegu chirurgicznego, nie byli preterminalni, ostatnio nie przeszli operacji i nie mieli współistniejących chorób powodujących poważne dysfunkcje narządów
[hasła pokrewne: bosman mogilno, zsz brusy, unimet mielec ]

0 thoughts on “Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych ad 7”