Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych ad 6

Powikłania związane z cewnikiem były niezbyt częste (Tabela 4), podobnie jak główne zaburzenia metaboliczne, przy czym tylko hiperglikemia (stężenie glukozy w surowicy,> 16,7 mmol na litr [300 mg na decylitr]) występowała u znacznie większej liczby pacjentów otrzymujących TPN (38 w porównaniu z 3 grupami kontrolnymi). pacjenci). Bakteriemia lub grzybicze występowały u siedmiu pacjentów otrzymujących TPN i pięciu pacjentów z grupy kontrolnej, z jednym epizodem przypisanym cewnikowi TPN, a pozostałym z innych przyczyn. Śmiertelność i powikłania
Trzydziestu jeden spośród 231 pacjentów początkowo przydzielonych do grupy TPN (13,4 procent) i 24 z 228 pacjentów przypisanych do grupy kontrolnej (10,5 procent) zmarło podczas okresu przedoperacyjnego lub 90 dni po operacji. Jak zauważono powyżej, dwóch pacjentów w każdej grupie zmarło przed zabiegiem chirurgicznym, z jedną śmiercią w grupie TPN prawdopodobnie powiązaną z sepsą cewnika. Śmiertelność pooperacyjna w okresie 30 dni wynosiła 7,3% (14 z 192) i 4,9% (10 z 203) odpowiednio w grupie TPN i kontrolnej. W ciągu następnych 60 dni siedmiu pacjentów z grupy TPN i dziewięciu w grupie kontrolnej zmarło z powodu komplikacji chirurgicznych. Tak więc 90-dniowe wskaźniki umieralności związane z powikłaniami wynosiły odpowiednio 10,9% i 9,4% w grupach TPN i kontrolnych. Dodatkowych 11 pacjentów (8 w grupie TPN i 3 w grupie kontrolnej) zmarło z powodu progresji choroby lub niespokrewnionego przebiegu między pooperacyjnymi dniami 30 i 90. Żadna z tych różnic w śmiertelności nie była statystycznie istotna.
Wskaźniki głównych powikłań podczas pierwszych 30 dni po operacji były podobne w obu grupach. Czterdzieści dziewięć z 192 pacjentów otrzymujących TPN (25,5 procent) i 50 z 203 pacjentów kontrolnych (24,6 procent) miało takie powikłania. Ogólne wskaźniki powikłań (większe lub mniejsze) po 30 dniach wynosiły odpowiednio 37,0 procent i 36,5 procent w grupach TPN i kontrolnych. Wskaźniki powikłań pozostały podobne po 90 dniach, a poważne powikłania wystąpiły u 28% obu grup. Pacjenci z grupy TPN, którzy ukończyli optymalny przebieg TPN, mieli mniej poważnych powikłań po 30 dniach niż pacjenci z suboptymalnym przebiegiem (19,2 vs. 38,7%, P <0,05), ale odsetek u pacjentów kończących optymalny kurs był nie jest znacząco niższa niż u pacjentów kontrolnych.
Chociaż ogólne wskaźniki powikłań były podobne, rodzaje powikłań w obu grupach były różne. Wskaźniki poszczególnych powikłań oraz względne ryzyko i przedziały ufności dla głównych kategorii powikłań przedstawiono w Tabeli 4. Jedno lub więcej poważnych powikłań infekcyjnych wystąpiło u większej liczby pacjentów otrzymujących TPN niż u pacjentów kontrolnych w ciągu pierwszych 30 dni po operacji (14,1 vs. procent, P = 0,01). Jedno lub więcej poważnych powikłań niezakaźnych występowało nieznacznie (ale nie znacznie) częściej w grupie kontrolnej niż w grupie TPN (22,2 vs. 16,7%, P = 0,20). Różnice te nie wynikają z różnic w stanie odżywienia linii podstawowej, na co wskazują podobne wskaźniki relatywnego ryzyka z analizą współzmienną i bez niej, dostosowującą się do subiektywnej globalnej oceny subiektywnej. Podobnie analiza częstości powikłań w centrum medycznym nie wykazała istotnych różnic
[więcej w: zsz brusy, hepaslimin opinie, winobranie zielona góra 2014 ]

0 thoughts on “Okołooperacyjne całkowite żywienie pozajelitowe u chorych chirurgicznych ad 6”