Co więcej, ostatnio DEA wydawała się o wiele bardziej groźna dla lekarzy, zwłaszcza, że agencja wycofała swoje poparcie dla wytycznych dotyczących przepisywania bólu, które zostały przyjęte przez Federację Państwowych Izb Lekarskich11,12 Quill i Meier, na przykład , argumentowali, że gdyby Trybunał orzekł w inny sposób, lekarze mogą wahać się przepisywania najlepszych dostępnych leków, aby opanować ból, pobudzenie i duszność, które czasami towarzyszą końcowym stadiom choroby. W rezultacie mogą oni w zasadzie porzucić pacjentów i ich rodziny w momencie największej potrzeby. 13 W zakresie, w jakim proroctwo to mogło być poprawne, Gonzales v. Oregon powinien być główną pociechą dla lekarzy z dwóch powodów. Po pierwsze, większość sędziów zauważyła ogromne znaczenie w tym, że ustawa o Oregonie ustanawia procedury dla lekarzy i wyraźnie ufa, że będą podążać za nimi podczas wykonywania orzeczeń lekarskich. Tak więc charakterystyka Trybunału, w przypadku medycznej marihuany w Kalifornii, niektórych lekarzy jako potencjalnych przestępców wydaje się obecnie ograniczona do lekarzy zajmujących się handlem narkotykami, o których mowa w ustawie o substancjach kontrolowanych. Po drugie, niniejsza opinia ściśle ogranicza jurysdykcję DEA w odniesieniu do lekarzy do osób zaangażowanych w handel narkotykami. Lekarze, którzy leczą pacjentów nieuleczalnie chorujących lub chorych na raka na jakimkolwiek etapie choroby, nigdy nie mieli się czego obawiać DEA; teraz nie mają się czego obawiać. Jak mogliby to ująć Quill i Meier, w zakresie, w jakim na lepsze lub gorsze, DEA nadaje ton i prowadzi do postrzegania ryzyka prawnego związanego z przepisywaniem leków Schedule 2 na ciężko chorych i umierających pacjentów 13 ton powinien być tylko wspomaganie utrzymywania pacjentów w stanie wolnym od bólu i dyskomfortu.
Praktycznie wszystko, co zachęca do tego, co zostało nazwane paliatywną etyką troski 14, ma silne poparcie społeczne i jest również wspierane przez Trybunał. Taka postawa jest prawdopodobnie powodem, dla którego wszyscy dziewięciu sędziów zgadzają się, że Kongres ma władzę konstytucyjną zgodnie z klauzulą handlową, aby w dowolnym momencie zakazać przepisywania kontrolowanych substancji do samobójstwa wspomaganego przez lekarza, nie było żadnego ruchu w Kongresie, aby to zrobić. Brak reakcji Kongresu na opinię może również odzwierciedlać przytłaczające potępienie opinii publicznej próby Kongresu ingerowania w medyczne (i prawne) osądy dotyczące traktowania Terri Schiavo.14-16
Krajowe standardy praktyki medycznej
Teraz, gdy nie ma już poważnego pytania, że Kongres ma władzę zgodnie z klauzulą handlową regulującą praktykę medycyny, kwestia krajowej licencji medycznej i standardów praktyki medycznej może być przedmiotem większej uwagi. Trybunał z pewnością słusznie zauważa, że Kongres historycznie nie chciał ustanawiać prawa w praktyce lekarskiej, woląc widzieć dziedziny, w których został ustanowiony – takie jak przemyt narkotyków, używanie narkotyków rekreacyjnych, okaleczanie żeńskich narządów płciowych, a nawet tzw. Poród częściowy aborcja – nie jako praktyka medycyny, ale coś poza nią
[patrz też: diabetolog nfz warszawa, trombofilia diagnostyka, rezonans magnetyczny glowy cena ]