SPIROCHETY należą do najczęstszych bakterii występujących w płytce poddziąsłowej związanej z chorobami przyzębia, ale wiele gatunków, które zaobserwowano bezpośrednio, nie było izolowanych, hodowanych ani scharakteryzowanych.1 Pacjenci z ostrym martwiczym wrzodziejącym zapaleniem dziąseł2 lub z przewlekłym zapaleniem ozębnej dorosłych4 4 mają wyższe poziomy przeciwciał przeciwko krętkom kultywowanym z płytki nazębnej niż osobom ze zdrowymi tkankami przyzębia i jest możliwe, że niekultywujące krętki stymulują również przeciwciała u pacjentów z tymi chorobami ozębnej. Być może najbardziej znaną grupą niekultywujących krętków są patogeny związane z treponematoses: Treponema pallidum podgatunek pallidum (kiła weneryczna), podgatunki T. pallidum pertenue (yaws), T. pallidum podgatunek endemicum (kiła endemiczna) i T. carateum (pinta ). Podgatunek T. pallidum ma unikalne, ograniczone do patogenu antygeny 6 7, przeciwko którym opracowano przeciwciała monoklonalne.9, 10 Celem tego badania było ustalenie, czy krętki w płytce nazębnej związanej z wrzodziejącym zapaleniem dziąseł lub przewlekłym zapaleniem przyzębia mają antygeny z patogennymi treponem.
Przedmioty
Wrzodziejące zapalenie dziąseł i przyzębie zdiagnozowano zgodnie z ustalonymi kryteriami klinicznymi. 11, 12 Wszyscy pacjenci byli zdrowi, z wyjątkiem zapalenia dziąseł i przyzębia. Wszyscy pacjenci w badaniu nie stwierdzili żadnej choroby pochodzenia krętkowego. Żadne z nich nie miało klinicznych dowodów na kiłę i żaden osobnik nie był uważany za osobę wysokiego ryzyka dla kiły.
Płytkę zebrano powyżej i poniżej grzebienia przydziąsłowego (połączonego naddziąsła i płytki poddziąsłowej) od 10 osobników bez objawów zapalnej choroby przyzębia (5 kobiet i 5 mężczyzn, średni wiek [. SD], 22,8 . 3,1 lat) i płytkę poddziąskową zebrano od 14 innych osób bez klinicznych objawów choroby przyzębia w jakimkolwiek miejscu (7 kobiet i 7 mężczyzn, średni wiek 34,1 . 10,3). Płytkę poddziąsła zebrano od 17 pacjentów w miejscach dotkniętych wrzodziejącym zapaleniem dziąseł (9 kobiet i 8 mężczyzn, średni wiek, 27,2 . 5,7) oraz od 19 pacjentów w miejscach dotkniętych umiarkowanym do ciężkiego przewlekłym zapaleniem ozębnej dorosłych (5 kobiet i 14 mężczyzn; średni wiek, 47,0 . 15,0). Chociaż podjęto wysiłek w celu zebrania jednolitych próbek płytki nazębnej, nie standaryzowano ich według wagi lub innych właściwości fizycznych. Próbki delikatnie zdyspergowano w soli fizjologicznej buforowanej fosforanem (pH 7,0), a próbki o objętości 20 ul odłożono na szkiełkach szklanych i wysuszono na powietrzu.
Analiza serologiczna i immunoblot
Do analizy surowicy pobierano krew od 18 osób z klinicznie zdrowym dziąsłem (11 kobiet i 7 mężczyzn, średni wiek, 35,9 . 11,8 lat) i 19 pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem dziąseł (8 kobiet i 11 mężczyzn, średni wiek, 27,7 . 7,2). Próbki surowicy od pięciu pacjentów z nieleczoną kiłą (D-51-81, D-112-82, D-208-83, D-275-86 i D-218-88) uzyskano z Centers for Disease Control (Atlanta ) i zostały użyte jako kontrole pozytywne. Próbki surowicy nie były dostępne od pacjentów z paradontozą.13
Próbki surowicy od 19 pacjentów z wrzodziejącym zapaleniem dziąseł, 18 osobników ze zdrowym dziąsłem i 5 osób z kiłą badano pod kątem reaktywności za pomocą testu laboratorium wenerologicznego i testu absorpcji przeciwciał w teście fluorescencyjnym zgodnie z zalecanymi procedurami.13
Próbki surowicy oceniano również pod kątem IgG skierowanej przeciw antygenom T