Podobnie, tylko z 14 zdrowych osobników miał krętki w płytce, które były reaktywne wobec monoklonalnego przeciwciała H9-2, w porównaniu z wszystkimi 11 osobnikami z zapaleniem dziąseł, dla których próbki były dostępne (P <0,001) i 14 z 19 osobników z zapaleniem ozębnej ( P <0,001). Ryc. 1. Ryc. 1. Spirochetes in Plaque Samples od pacjentów z zapaleniem dziąseł po identyfikacji z przeciwciałami monoklonalnymi C2-1 (panele A i C) i B1A1 (panele B i D). Pasek jest równy 5 .m.
Figura pokazuje reprezentatywne trepony w płytce nazębnej uzyskane z obszarów wrzodziejącego zapalenia dziąseł i zidentyfikowane za pomocą przeciwciał monoklonalnych C2-1 (który reaguje ze wszystkimi krętkami) i B1A1 (który reaguje tylko z krętkami w jamie ustnej związanymi z T. pallidum).
Obecność specyficznych przeciwciał w surowicy
Tabela 3. Tabela 3. Analizy przeciwciał w surowicy. Wyniki analiz serologicznych podsumowano w Tabeli 3. Żadna z próbek surowicy od zdrowych osób lub od osób z zapaleniem dziąseł nie reagowała w standardowych testach serologicznych na kiłę, podczas gdy próbki surowicy kontrolnej dodatniej od pacjentów z nieleczoną kiłą były jednolicie reaktywne. Próbki surowicy od pacjentów z zapaleniem ozębnej nie były dostępne dla tych testów.
Figura 2. Figura 2. Immunobloty ludzkiej surowicy z IgG przeciwko antygenom T. pallidum Podgatunek blady. Ścieżka zawiera surowicę zebraną od pacjentów z nieleczoną kiłą, ścieżki 2 i 3 zawierają surowicę od zdrowego osobnika, a ścieżki od 4 do 8 zawierają surowicę od pacjenta z zapaleniem dziąseł.
Analizy próbek surowicy pobrane od pacjentów z zapaleniem dziąseł ujawniły IgG skierowane przeciwko cząsteczkom 47-kd, 37-kd, 14-kd i 12-kd (Tabela 2, ryc. 2). Więcej pacjentów z zapaleniem dziąseł miało IgG skierowane przeciwko cząsteczkom 47-kd (15 z 19) i cząsteczkom 12-kd (15 z 19) z T. pallidum niż przeciw innym antygenom. Czternastu z tych pacjentów miało IgG zarówno dla cząsteczek 47 kD, jak i 12 kD. Dwunastu z tych pacjentów miało przeciwciała przeciwko cząsteczkom 37-kd, zawsze w połączeniu z IgG z cząsteczkami 47-kd i zwykle w połączeniu z przeciwciałami na cząsteczki 12-kd (11 z 12 pacjentów). Tak więc 11 pacjentów miało przeciwciała przeciwko cząsteczkom 47-kd, 37-kd i 12-kd, a 3 miało IgG na wszystkie cztery cząsteczki zawierające specyficzne dla patogenu determinanty T. pallidum. Przeciwnie, próbki surowicy od 5 z 18 zdrowych osób miały słabą reaktywność wobec cząsteczek 47 kd (P <0,01 dla porównania z próbkami od pacjentów z zapaleniem dziąseł) i cząsteczek 37-kd (P <0,05) i bez aktywności wobec 14 -kd lub 12-kd cząsteczki (odpowiednio P <0,05 i P <0,001). Wszystkich pięciu pacjentów kontrolnych z kiłą miało surowicę IgG skierowaną przeciwko wszystkim czterem cząsteczkom zawierającym specyficzne dla patogenu determinanty T. pallidum. Próbki surowicy nie były dostępne od pacjentów z zapaleniem przyzębia do immunoblottingu.
Dyskusja
Ryc. 3. Ryc. 3. Ostre, martwicze, wrzodziejące zapalenie dziąseł. Martwicze wrzodziejące zapalenie dziąseł jest nawracającym zakażeniem dziąseł otaczającym zęby i zwykle wiąże się z szybkim początkiem, spontanicznym krwawieniem, bólem, płodową oris i nekrotyczną brodawczakami międzyzębowymi; może przejść do zapalenia przyzębia (ryc. 3). Przewlekłe zapalenie ozębnej, charakteryzujące się obrzękiem dziąseł, tworzeniem się kieszonek między dziąsłem a zębem i utratą kości wyrostka zębodołowego, można znaleźć już w wieku młodzieńczym i zwykle trwa tak długo, jak długo są obecne zęby
[przypisy: winobranie zielona góra 2014, darsonval przeciwwskazania, sobieradek łódź ]

0 thoughts on “Identyfikacja krętków związanych z Treponema pallidum w martwiczym wrzodziejącym zapaleniu dziąseł i przewlekłym zapaleniu przyzębia cd”