Przeciwciała monoklonalne
Przeciwciało monoklonalne H9-1 reaguje z epitopem specyficznym dla patogenu na 47-kd cząsteczce T. pallidum podgatunek pallidum i pertenue.9, 10 Przeciwciało monoklonalne B1A1, również skierowane przeciwko determinantowi specyficznemu dla patogenu na cząsteczce 47 kd T podgatunek pallidum pallidum, reaguje na test immunofluorescencyjny i test immunoenzymatyczny z podgatunkiem T. pallidum pallidum i pertenue, ale nie z biotypem T. phagedenis (Lukehart S: dane niepublikowane). Przeciwciało monoklonalne H9-2 reaguje z epitopem specyficznym dla patogenu na cząsteczce otoczki z 37-kd endoflagellar T. pallidum.9, 15 Przeciwciało monoklonalne C2-1 reaguje ze wszystkimi typami testowanych krętków, w tym leptospira, borrelia i kultywow niezwrotny treponema, ale nie z bakteriami niepłaskietowymi (Neisseria gonorrhoeae lub Chlamydia trachomatis) .9, 16
Każde przeciwciało monoklonalne testowano w teście immunocytochemicznym na reaktywność z biotypem Reatera T. phagedenis (dar JN Miller, UCLA), T. scoliodontum (dar JN Millera), T. vincentii (dar JN Millera), T. refringens ( dar R. George a, Centers for Disease Control), Fusobacterium periodonticum (American Type Culture Collection [ATCC] 33693), T. denticola (ATCC 33520 i 33521), T. pectinovorum (ATCC 33763) i T. socranskii (ATCC 35536) ).
Test immunocytochemiczny
Próbki wysuszonej płytki nazębnej i wysuszonych bakterii kontrolnych badano na szkiełkach, jak opisano uprzednio za pomocą biotynylowanych drugorzędowych przeciwciał króliczych antymonu i streptawidyno-alkalicznej fosfatazy. 16 Obrysy były obserwowane przy powiększeniu 1000 x przez obserwatora, który nie był świadomy źródła próbki. i użyte przeciwciało monoklonalne. Dla każdej próbki badano 10 nieporównanych pól o dużej mocy (1000 ×) w celu wykrycia wybarwionych krętków. Próbkę uznano za pozytywną, jeśli zaobserwowano jeden lub więcej wybarwionych krętków.
Analiza statystyczna
Znaczenie różnic w częstości pozytywnych obserwacji pomiędzy normalnymi osobnikami i osobnikami z zapaleniem dziąseł lub zapaleniem przyzębia określono za pomocą analizy chi-kwadrat.
Specyfika przeciwciał monoklonalnych
Tabela 1. Tabela 1. Reaktywność przeciwciał monoklonalnych. * B1A1, H9-1 i H9-2 reagowały tylko z T. pallidum (tabela 1). G2-1 reagował ze wszystkimi testowanymi treponem.
Identyfikacja krętków w płytce nazębnej
Tabela 2. Tabela 2. Częstotliwość, z jaką wykrywano krętki w płytce nazębnej za pomocą przeciwciał monoklonalnych. Jak pokazano w Tabeli 2, wszystkie 10 próbek kontrolnych płytki naddziąsłowej, ale tylko z 14 próbek kontrolnych płytki poddziąsłowej zawiera krętki wykrywalne za pomocą przeciwciała monoklonalnego C2-1 (ta próbka była również reaktywna z monoklonalnym przeciwciałem H9-2 ograniczonym do patogenu). Natomiast u wszystkich 17 pacjentów z zapaleniem dziąseł (P <0,001) i 14 z 19 pacjentów z zapaleniem przyzębia (P <0,001) stwierdzono krętki w płytce poddziąsłowej. Żaden osobnik ze zdrowym dziąsłem nie miał krętków w płytce, które były reaktywne z przeciwciałami monoklonalnymi B1A1 lub H9-1, w porównaniu z 11 z 17 pacjentów z zapaleniem dziąseł (P <0,001) i 10 z 19 pacjentów z zapaleniem ozębnej (P <0,01) [podobne: koral morawica, hemikolektomia, hepaslimin opinie ]

0 thoughts on “Identyfikacja krętków związanych z Treponema pallidum w martwiczym wrzodziejącym zapaleniu dziąseł i przewlekłym zapaleniu przyzębia ad”