Human Streptococcus suis Zapalenie opon mózgowych w Stanach Zjednoczonych

3 tygodnie ago

Streptococcus suis często powoduje zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych u świń. Infekcja ludzka jest rzadka i zwykle objawia się zapaleniem opon mózgowych, a następnie trwałą, czuciowo-nerwową utratą słuchu. Większość przypadków miała miejsce w południowo-wschodniej Azji. Niedawna epidemia w Chinach spowodowała znaczną zachorowalność i śmiertelność. Światowa Organizacja Zdrowia donosi, że prawie wszyscy ci, którzy zostali dotknięci, to farmerzy lub rzeźnicy, którzy zabijali chore świnie lub zajmowali się ich mięsem. Transmisja może nastąpić w wyniku przerw w skórze1. Zgłaszamy przypadek zakażenia ludzkim S. suis w Stanach Zjednoczonych.
59-letni, wcześniej zdrowy męski rolnik wystąpił z nagłym początkiem gorączki i zamieszania. W badaniu przedmiotowym minimalnie reagował na meningizm, temperaturę 39,2 ° C, ciśnienie 115/63 mm Hg, tętno 135 uderzeń na minutę i częstość oddechów 22 oddechy na minutę. Liczba białych krwinek wynosiła 12 800 na milimetr sześcienny, z 73 procentami neutrofili i 12 procentami prążków. W wyniku nakłucia lędźwiowego uzyskano: mętny płyn z 3520 białymi komórkami na milimetr sześcienny (100% neutrofili); glukoza mniejsza niż mg na decylitr; i całkowite białko 368 mg na decylitr; barwienie Grama pokazało gram-pozytywne dyplomy. Ceftriakson (2 g) i wankomycynę (1 g co 12 godzin) z deksametazonem (0,15 mg na kilogram masy ciała co 6 godzin) podano dożylnie. Jego stan się pogorszył i wymagał intubacji. Hodowla krwi i płynu mózgowo-rdzeniowego uzyskana podczas prezentacji wzrosła S. suis. Na podstawie wyników badań wrażliwości, jego antybiotykoterapia została zmodyfikowana na dożylną ampicylinę (2 g co cztery godziny). W dniu 4 w szpitalu pacjent ekstubowano; był słowny i potrafił wykonywać polecenia. Następnego dnia zgłosił ból krzyża. Rezonans magnetyczny ujawnił zapalenie dysku i zapalenie kości i szpiku L3 i L4. S. suis był związany ze spondylitis.2 Pacjent został wypisany do domu bez objawów i nienaruszony neurologicznie po 13-dniowym pobycie w szpitalu, z instrukcjami ukończenia 6-tygodniowej całkowitej dawki dożylnej ampicyliny, a następnie 6-tygodniowej doustnej klindamycyny (450 mg trzy razy dziennie) dla przypuszczalnego zapalenia kości i szpiku. Po zakończeniu antybiotykoterapii pacjent wyglądał dobrze i powiedział, że nie ma już bólu pleców. Jego słuch, choć nie został formalnie przetestowany, pozostał rażąco normalny.
Dochodzenie mające na celu zidentyfikowanie źródła S. suis ujawniło, że kilka miesięcy przed przyjęciem pacjentka nabyła prosięta z lokalnej farmy, w której z kolei młodszy miot zmarł z powodu choroby związanej z zapaleniem opon mózgowych. Prosięta pacjenta pozostały zdrowe i zostały rutynowo poddane ubojowi, zanim pojawiły się wskazania do testu S. suis. Endemiczny S. suis został znaleziony w gospodarstwie pochodzenia. Przypadek ten powinien zwiększyć świadomość o narażeniu zawodowym i zakażeniu ludzkim przez S. suis.
Kara S. Willenburg, MD
Deborah E. Sentochnik, MD
Mary Imogene Bassett Hospital, Cooperstown, NY 13326
kara. [email protected] org
Ruth N. Zadoks, DVM, Ph.D.
Cornell University College of Veterinary Medicine, Ithaca, NY 14850
2 Referencje1 Biuro regionalne Światowego Regionu Zdrowia dla Zachodniego Pacyfiku. Ognisko związane ze Streptococcus suis u świń w Chinach: aktualizacja. 2005. (Dostęp do 6 marca 2006 r. Na stronie http://www.wpro.who.int/media_centre/news/news_20050816.htm.)
Google Scholar
2. Marie J, Morvan H, Berthelot-Herault F, i in. Przeciwdrobnoustrojowa wrażliwość Streptococcus suis wyizolowanego ze świń we Francji i ludzi w różnych krajach w latach 1996-2000. J Antimicrob Chemother 2002; 50: 201-209
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
(34)