Doustne środki antykoncepcyjne u kobiet z toczniem rumieniowatym układowym

Jako Petri i in. Stan (wydanie 15 grudnia), doustne środki antykoncepcyjne są najpowszechniej stosowaną formą odwracalnej antykoncepcji. Jednak najskuteczniejszym środkiem antykoncepcyjnym jest wkładka domaciczna (IUD). W przypadku wskaźnika niewydolności pierwszego rzutu wynoszącego 0,1 procent, wkładka lewonorgestrelu przewyższa sterylizację2 i stanowi doskonały wybór, gdy ciąża jest niebezpieczna. W dużych próbach IUD sponsorowanych przez Światową Organizację Zdrowia i cytowanych przez Sáncheza-Guerrero i in. w tym samym wydaniu czasopisma, 3 ryzyko infekcji górnych dróg moczowych było ograniczone do pierwszych 20 dni po wstawieniu. Jako taki, ważne byłoby poznanie związku pomiędzy infekcjami i wstawieniem wkładki wewnątrzmacicznej przed stwierdzeniem, że chociaż nie obserwowano różnice w częstości występowania ciężkich zakażeń. . ., należy rozważyć możliwość wyższego ryzyka za pomocą wkładki domacicznej . Dokładne badanie wskazuje, że ryzyko zakażenia związanego z wprowadzeniem wkładki domacicznej jest zbyt małe, aby uzasadnić rutynowe stosowanie profilaktycznych antybiotyków.5 Ostatnio Food and Drug Podanie usunęło immunosupresję z listy przeciwwskazań do stosowania wkładki wewnątrzmacicznej. Ponieważ bezpieczna i wysoce skuteczna antykoncepcja jest niezbędna dla kobiet z układowym toczniem rumieniowatym, uzasadnione jest dalsze badanie wkładki wewnątrzmacicznej w tej populacji.
Eleanor B. Schwarz, MD
Patricia A. Lohr, MD
University of Pittsburgh Medical Center, Pittsburgh, PA 15213
[email protected] edu
5 Referencje1. Petri M, Kim MY, Kalunian KC i in. Połączone doustne środki antykoncepcyjne u kobiet z układowym toczniem rumieniowatym. N Engl J Med 2005; 353: 2550-2558
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Trussell J. Nieprawidłowe działanie antykoncepcyjne w Stanach Zjednoczonych. Contraception 2004; 70: 89-96
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Sanchez-Guerrero J, Uribe AG, Jimenez-Santana L, i in. Badanie metod antykoncepcji u kobiet z układowym toczniem rumieniowatym. N Engl J Med 2005; 353: 2539-2549
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Farley TM, Rosenberg MJ, Rowe PJ, Chen JH, Meirik O. Urządzenia domaciczne i choroba zapalna miednicy: perspektywa międzynarodowa. Lancet 1992; 339: 785-788
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Walsh T, Grimes D, Frezieres R i in. Randomizowane, kontrolowane badanie profilaktycznych antybiotyków przed wprowadzeniem urządzeń wewnątrzmacicznych. Lancet 1998; 351: 1005-1008
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Doceniamy zainteresowanie dr. Schwarz i Lohr w naszym badaniu, a także możliwość wyjaśnienia ich bardzo istotne uwagi. Jak wspominają, ryzyko infekcji górnych dróg moczowych jest większe w ciągu 20 dni po wprowadzeniu wkładki domacicznej.
W naszym badaniu nie zaobserwowano żadnego epizodu zapalenia narządów miednicy mniejszej. Pięć epizodów ciężkich zakażeń, które wystąpiły wśród pacjentów przypisanych do IUD było zapalenie opon mózgowych (dwa epizody), zapalenie tkanki łącznej nogi (dwa) i półpasiec (jeden). Jeden epizod zapalenia opon mózgowych i zapalenie tkanki łącznej rozwijały się odpowiednio 4 i 12 dni po założeniu wkładki. Wszystkie inne infekcje wystąpiły między 3 a 11 miesiącem po wstawieniu wkładki wewnątrzmacicznej.
Czy stosowanie IUD zwiększa ryzyko ciężkich zakażeń u kobiet z układowym toczniem rumieniowatym, nie można określić na podstawie naszych wyników; w związku z tym zakażeń, które zauważyliśmy, należy uznać za obserwacyjne Odpowiednio zaprojektowane badania podjęte specjalnie w celu określenia tej kwestii muszą zostać przeprowadzone.
Jorge Sánchez-Guerrero, MD
Luisa Jiménez-Santana, MD
María-del-Carmen Cravioto, MD
Instituto Nacional de Ciencias Médicas y Nutrición, Salvador Zubirán, 14000 Mexico City, Meksyk