Choroby tarczycy po leczeniu choroby Hodgkina cd

Korelacja współzmiennych z wynikiem została obliczona na podstawie wieloczynnikowej techniki Coxa. 37 Aby obliczyć względne ryzyko raka tarczycy i choroby Gravesa-Basedowa, całkowite osoby-lata obserwacji od rozpoczęcia leczenia choroby Hodgkina do ostatniej obserwacji daty zgonu, daty zgonu lub daty rozpoznania raka tarczycy lub choroby Gravesa-Basedowa zostały zastosowane do annualizowanych wskaźników zapadalności dopasowanych do wieku i płci w celu wygenerowania oczekiwanej częstości występowania. Porównywano to z obserwowaną częstością występowania, a różnicę oceniano pod względem istotności zgodnie z podejściem Monsona38. Wskaźniki zachorowalności uzyskano z rejestru nowotworu Connecticut dla raka tarczycy iz danych dla Olmsted County, Minnesota i Malmö, Szwecja, dla Choroba Gravesa-Basedowa.39 40 41 Bezwzględne ryzyko na 100 000 osobolat zostało obliczone poprzez odjęcie liczby spodziewanych przypadków od liczby obserwowanych przypadków, podzielenie wartości przez liczbę osób-lat obserwacji i pomnożenie przez 100 000. Wszystkie wartości P są dwustronne. Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Choroba tarczycy po leczeniu choroby Hodgkina. Spośród 1787 pacjentów zagrożonych chorobą tarczycy 573 stwierdzono nieprawidłowości tarczycy (Tabela 1), a wszystkie oprócz 3 należały do grupy 1677 pacjentów poddanych napromienianiu regionu tarczycy. Ryzyko aktuarialne związane z wystąpieniem nieprawidłowości tarczycy 20 lat po napromieniowaniu wyniosło 52 procent, a zdarzenia nadal trwały aż 26 lat po leczeniu (ryzyko aktuarialne w wieku 26 lat, 67 procent).
Niedoczynność tarczycy
Najczęstszym odkryciem były biochemiczne objawy niedoczynności tarczycy, które dotyczyły 512 napromienionych pacjentów i pacjenta, który nie przeszedł radioterapii tarczycy. Chociaż zwykle stosowaliśmy terapię tyroksyną na podstawie zwiększonego stężenia samej tyreotropiny w surowicy (subkliniczna niedoczynność tarczycy), 208 z 486 pacjentów, którzy otrzymali terapię zastępczą hormonem tarczycy, miało nieprawidłowo niskie wartości tyroksyny wolne od surowicy, jak również zwiększone stężenia tyreotropiny ( jawna niedoczynność tarczycy). Nie przeprowadzono pomiarów stężenia tyroksyny i tyreotropiny bez surowicy u dziewięciu pacjentów leczonych tyroksyną; uważano, że mają one same podwyższenie tyreotropiny. Dwudziestu siedmiu pacjentom, którzy mieli zwiększone stężenia tyreotropiny w surowicy, nie podawano tyroksyny. Dwadzieścia miało normalne wartości w okresie od 5 do 22 lat dodatkowej obserwacji (średnia, 12); sześć pozostało klinicznie eutyreozą (ale nie testowano) przez 3 do 11 lat; i nie było dostępnych dalszych danych dla jednego pacjenta. Chociaż wielu pacjentów miało więcej niż jeden pomiar stężenia tyreotropiny w surowicy, który był zwiększony przed rozpoczęciem leczenia tyroksyną, progresja od zwiększonego stężenia tyreotropiny w surowicy do jawnej niedoczynności tarczycy wystąpiła tylko u sześciu pacjentów przed rozpoczęciem leczenia.
Rycina 1. Rycina 1. Ryzyko aktuarialne niedoczynności tarczycy u 1787 pacjentów leczonych z powodu ziarnicy złośliwej od czasu leczenia początkowego. Krzywa przedstawia ryzyko u 110 pacjentów, którzy nie zostali poddani napromienianiu tarczycy, krzywa 2 ryzyko u 140 pacjentów, którzy otrzymali 7,5 do 30 Gy, i krzywej 3 ryzyko u 1537 pacjentów, którzy otrzymali ponad 30 Gy
[hasła pokrewne: bosman mogilno, twoja poczta expro, darsonval przeciwwskazania ]

0 thoughts on “Choroby tarczycy po leczeniu choroby Hodgkina cd”

1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: szczoteczka elektryczna do zębów[…]